BARTOŇOVÁ, Miroslava. Význam přípravných tříd pro žáky se sociálním znevýhoeněním v rámci inkluzivního vzdělávání (Importance of preparatory classes for pupils with social disadvantage in the inclusive education). In Viktor Lechta. Lechta V. Trandisciplinárne aspekty inkluzivnej pedagogiky. Zborník. 1st ed. Trnava: EMIT plus s.r.o., 2010, p. 83-93, 10 pp. ISBN 978-80-970623-2-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam přípravných tříd pro žáky se sociálním znevýhoeněním v rámci inkluzivního vzdělávání
Name (in English) Importance of preparatory classes for pupils with social disadvantage in the inclusive education
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava.
Edition 1. vyd. Trnava, Lechta V. Trandisciplinárne aspekty inkluzivnej pedagogiky. Zborník, p. 83-93, 10 pp. 2010.
Publisher EMIT plus s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-970623-2-3
Keywords (in Czech) žák se sociálním znevýhodněním klima třídy přípravná třída základní školy učitel edukace vyloučené lokality základní škola
Keywords in English student with social disadvantage class climate preparatory class of primary school teacher education socially deprived areas primary school
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 12/2/2011 17:33.
Abstract
V následující stati prezentujeme výsledky kvalitativně orientovaného šetření zaměřeného na analýzu sociálního klimatu ve třídách vzdělávající žáky se sociálním znevýhodněním. Jedná se o dílčí výzkumné šetřené řešeného v rámci výzkumného záměru „Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání“. Šetření bylo realizováno v základních školách města Brna v oblasti vyloučených lokalit, ve školách, při kterých jsou zřízené přípravné třídy. Článek vznikl v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Abstract (in English)
The article presents outcomes of a qualitative research focusing on an analysis of class climate in classes educating students with social disadvantage. It is a partial research carried out in the framework of the research project “Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education”. The research took place at primary schools in Brno in socially deprived areas, at schools having preparatory classes.It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 29/7/2024 01:23