B 2010

Teorie a praxe v edukaci, intervenci, terapii a psychoociální podpoře jedinců se zdravotním postižením se zaměřením na neurologická onemocnění

VÍTEK, Jiří and Marie VÍTKOVÁ

Basic information

Original name

Teorie a praxe v edukaci, intervenci, terapii a psychoociální podpoře jedinců se zdravotním postižením se zaměřením na neurologická onemocnění

Name (in English)

Theory and Practice in Education, Intervention, Therapy and Psychosocial Support of Persons with Healt Impairments with Focus on Neurological Disorders

Authors

VÍTEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 250 pp. 2010

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00051867

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-210-9

Keywords in English

students with special educational needs; students with physical and multiple impairments; epilepsy; status epilepticus

Tags

Reviewed
Změněno: 12/3/2012 10:03, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Studie je výsledkem dlouhodobého zájmu autorů o edukaci jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami, s postupným zaměřením na všechny věkové skupiny. Do hloubky rozvíjí téma edukace jedinců se souběžným postižením více vadami s akcentem na neurologická onemocnění, zejména epilepsii.

In English

The study is an outcome of the authors interest in education of students with special educational needs of all age groups, mainly studentsal and multiple impairments. The study offers an in-depth analysis of education of persons with multiple impairments with focus on neurological diseases, mainly epilepsy.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education