VÍTEK, Jiří and Marie VÍTKOVÁ. Teorie a praxe v edukaci, intervenci, terapii a psychoociální podpoře jedinců se zdravotním postižením se zaměřením na neurologická onemocnění (Theory and Practice in Education, Intervention, Therapy and Psychosocial Support of Persons with Healt Impairments with Focus on Neurological Disorders). 1st ed. Brno: Paido, 2010, 250 pp. ISBN 978-80-7315-210-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teorie a praxe v edukaci, intervenci, terapii a psychoociální podpoře jedinců se zdravotním postižením se zaměřením na neurologická onemocnění
Name (in English) Theory and Practice in Education, Intervention, Therapy and Psychosocial Support of Persons with Healt Impairments with Focus on Neurological Disorders
Authors VÍTEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 250 pp. 2010.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/10:00051867
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-210-9
Keywords in English students with special educational needs; students with physical and multiple impairments; epilepsy; status epilepticus
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 12/3/2012 10:03.
Abstract
Studie je výsledkem dlouhodobého zájmu autorů o edukaci jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména s tělesným postižením a souběžným postižením více vadami, s postupným zaměřením na všechny věkové skupiny. Do hloubky rozvíjí téma edukace jedinců se souběžným postižením více vadami s akcentem na neurologická onemocnění, zejména epilepsii.
Abstract (in English)
The study is an outcome of the authors interest in education of students with special educational needs of all age groups, mainly studentsal and multiple impairments. The study offers an in-depth analysis of education of persons with multiple impairments with focus on neurological diseases, mainly epilepsy.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/4/2024 18:30