BARTOŇOVÁ, Miroslava. PŘÍSTUPY K ŽÁKŮM SE SPECIFICKÝMI PORUCHAMI UČENÍ V RÁMCI STŘEDOŠKOLSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ (APPROACHES TO PUPILS WITH LEARNING DISABILITIES AS PART OF SECONDARY EDUCATION). 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name PŘÍSTUPY K ŽÁKŮM SE SPECIFICKÝMI PORUCHAMI UČENÍ V RÁMCI STŘEDOŠKOLSKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Name (in English) APPROACHES TO PUPILS WITH LEARNING DISABILITIES AS PART OF SECONDARY EDUCATION
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava.
Edition 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola profesní orientace výchovný poradce
Keywords in English Inclusive Education Pupils with Special Needs Secondary School Vocational Orientation Educational Consultant
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 24/2/2011 19:13.
Abstract
Problematika SPU se rozvíjí v těsné součinnosti teorie a praxe. Obsahem se vzdělávací proces žáků se specifickými poruchami učení ve středoškolském vzdělávání zásadně neodlišuje od vzdělávání intaktních žáků. Na základě speciálněpedagogické diagnostiky jsou vyhodnoceny potřeby žáka a dány podklady pro vypracování IVP. Důležitou úlohu v životě žáka hraje volba povolání a střední školy. Strategie a přístupy jsou popsány v prezentované stati. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Abstract (in English)
The Issues of Learning Disabilities is developed in conjunction of Theory and Practice.Content of Educational Process of Pupils with Learning Disabilities in Secondary Education is not fundamentally different than Pupils without Disabilities. Special Education Diagnostics provides Needs of Pupil and Backgrounds of Individual Educational Plan. Important role in Pupil life is Career Choice and Secondary Schools. Strategies and Approaches are presented in article. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 12/6/2024 02:35