BARTOŇOVÁ, Miroslava. Přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání. In PdF Ostravské univerzity v Ostravě. Franiok, P., Kovářová, R. Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice. Ostrava Oftis. Ostrava: PdF Ostravské univerzity v Ostravě, 2011, s. 21-32. ISBN 978-80-7368-942-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání
Název česky Přístupy k žákům se specifickými poruchami učení v rámci středního vzdělávání
Název anglicky Approaches to Pupils with Learning Disabilities as Part of Secondary Education
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Ostrava Oftis. Ostrava, Franiok, P., Kovářová, R. Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice, s. 21-32, 2011.
Nakladatel PdF Ostravské univerzity v Ostravě
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00051921
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7368-942-1
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání žáci se speciálními vzdělávacími potřebami střední škola
Klíčová slova anglicky Inclusive Education Pupils with Special Needs Secondary School
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 2. 3. 2014 21:41.
Anotace
Problematika SPU se rozvíjí v těsné součinnosti teorie a praxe. Obsahem se vzdělávací proces žáků se specifickými poruchami učení ve středoškolském vzdělávání zásadně neodlišuje od vzdělávání intaktních žáků. Na základě speciálněpedagogické diagnostiky jsou vyhodnoceny potřeby žáka a dány podklady pro vypracování IVP. Důležitou úlohu v životě žáka hraje volba povolání a střední školy. Strategie a přístupy jsou popsány v prezentované stati. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Anotace anglicky
The Issues of Learning Disabilities is developed in conjunction of Theory and Practice.Content of Educational Process of Pupils with Learning Disabilities in Secondary Education is not fundamentally different than Pupils without Disabilities. Special Education Diagnostics provides Needs of Pupil and Backgrounds of Individual Educational Plan. Important role in Pupil life is Career Choice and Secondary Schools. Strategies and Approaches are presented in article. It is a partial research carried out in the framework of the research project Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:53