CHUVELEVA, Natalia a Oldřich RICHTEREK. Ruská recepce knihy K. Čapka R.U.R. In Pospíšil, Ivo. Areálová slavistika a dnešní svět: monografie z filolologicko-areálových studií. Vyd. 1. Brno: Tribun EU. s. 53-59. 1. ISBN 978-80-7399-987-2. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ruská recepce knihy K. Čapka R.U.R.
Název anglicky Russian reception of Karel Čapek’s play R.U.R.
Autoři CHUVELEVA, Natalia (643 Rusko, garant, domácí) a Oldřich RICHTEREK (203 Česká republika, domácí).
Vydání Vyd. 1. Brno, Areálová slavistika a dnešní svět: monografie z filolologicko-areálových studií, od s. 53-59, 7 s. 1. 2010.
Nakladatel Tribun EU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00047334
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7399-987-2
Klíčová slova česky Karel Čapek; R.U.R.; bezprostřední čtenářské vnímání; ruské prostředí; dialog; společný jmenovatel
Klíčová slova anglicky Karel Čapek; R.U.R.; readers spontaneous reception; Russian cultural area; dialogue; common denominator
Štítky RIV - zkontrolováno, RIV-OK
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 22. 7. 2013 13:01.
Anotace
Autor ve svém příspěvku analyzuje recepci dramatu K. Čapka R.U.R. v ruském prostředí. Drama je příkladem dialogu mezi ruskou a českou kulturou, jakož i dialogu mezi první polovinou 20. století a začátkem 21. století. Příspěvek je věnován především bezprostřednímu čtenářskému vnímání, které je samostatným fenoménem a jen zčásti je ovlivněno výsledky a závěry odborného literárněvědného zkoumání. Kromě toho příspěvek pojednává o složité recepci postavy robota, což je spojeno s charakterem čtenářského vnímání v dnešní době, tedy ve 21. století.
Anotace anglicky
This contribution analyzes reception peculiarities of Karel Čapek’s play R.U.R. as an example of a dialogue between two cultures, the Russian and the Czech, and between two periods – the first half of the 20th century and the beginning of the 21st century. The contribution focuses on the plays reception in Russian cultural area and in the Russian language. The main aspect of analyzing is based on reader’s spontaneous reception, which isn't determined by literary critics’ research and its results. Finally, here is shown a problematic reception of a robot, which is connected with significant points of the 21st century readers world perception.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 10:38