Detailed Information on Publication Record
2010
Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci nadruhém stupni základní školy
ŠEĎOVÁ, Klára and Roman ŠVAŘÍČEKBasic information
Original name
Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci nadruhém stupni základní školy
Name (in English)
Concealed Evaluation: Feedback in the Educational Communication at the Lower Secondary Schools
Authors
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Roman ŠVAŘÍČEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1803-7437
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/10:00049288
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
zpětná vazba; hodnocení; výuková komunikace; koncept lešení
Keywords in English
feedback; evaluation; educational communication; scaffolding
Změněno: 18/11/2014 11:50, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.
V originále
Text představuje empirickou studii, která na základě dat z terénního výzkumu popisuje mechanismy poskytování zpětné vazby ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Ukazuje, že se zpětná vazba má sice své pevné místo v komunikační struktuře, avšak je jí vlastní jistá vyprázdněnost, neboť učitelé jeví tendenci vyhýbat se explicitním hodnotícím výrokům.
In English
Based on a field research, this contribution is an empirical study describing the mechanisms of providing the feedback in educational communication in lower secondary (11-15) education. It reveals that the feedback holds its place in the communication structure but there is a certain blankness in it, for teachers seem to deliberately avoid making explicit evaluation statements.
Links
GA406/09/0752, research and development project |
|