J 2010

Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci nadruhém stupni základní školy

ŠEĎOVÁ, Klára and Roman ŠVAŘÍČEK

Basic information

Original name

Zamlčené hodnocení: zpětná vazba ve výukové komunikaci nadruhém stupni základní školy

Name (in English)

Concealed Evaluation: Feedback in the Educational Communication at the Lower Secondary Schools

Authors

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Roman ŠVAŘÍČEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2010, 1803-7437

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/10:00049288

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

zpětná vazba; hodnocení; výuková komunikace; koncept lešení

Keywords in English

feedback; evaluation; educational communication; scaffolding
Změněno: 18/11/2014 11:50, prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D.

Abstract

V originále

Text představuje empirickou studii, která na základě dat z terénního výzkumu popisuje mechanismy poskytování zpětné vazby ve výukové komunikaci na druhém stupni základní školy. Ukazuje, že se zpětná vazba má sice své pevné místo v komunikační struktuře, avšak je jí vlastní jistá vyprázdněnost, neboť učitelé jeví tendenci vyhýbat se explicitním hodnotícím výrokům.

In English

Based on a field research, this contribution is an empirical study describing the mechanisms of providing the feedback in educational communication in lower secondary (11-15) education. It reveals that the feedback holds its place in the communication structure but there is a certain blankness in it, for teachers seem to deliberately avoid making explicit evaluation statements.

Links

GA406/09/0752, research and development project
Name: Komunikace ve školní třídě
Investor: Czech Science Foundation, Communication in the Classroom