ČÁSTEK, Ondřej. Využití stakeholderského přístupu při strategické analýze podniku (The Use of Stakeholder Approach in Strategic Analysis). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 242 pp. ISBN 978-80-210-5411-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití stakeholderského přístupu při strategické analýze podniku
Name in Czech Využití stakeholderského přístupu při strategické analýze podniku
Name (in English) The Use of Stakeholder Approach in Strategic Analysis
Authors ČÁSTEK, Ondřej (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 242 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW Koupit v online knihkupectví Munipress
RIV identification code RIV/00216224:14560/10:00047489
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-210-5411-0
Keywords (in Czech) Stakeholderská analýza; strategická analýza; stakeholderský model; statistické rozpoznávání obrazů; faktory důležitosti stakeholderů
Keywords in English Stakeholder analysis; strategic analysis; stakeholder model; statistical pattern recognition; stakeholder importance factors
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 27/1/2015 14:41.
Abstract
Cílem této publikace je „navrhnout metodiku využití stakeholderské analýzy jako nástroje strategické analýzy“. Za tímto účelem je tedy nejprve prozkoumán vývoj a současný stav stakeholderské teorie, následně jsou na empirických datech zkoumány faktory důležitosti generických stakeholderských skupin a poté jsou tyto poznatky využity k formulaci postupu stakeholderské analýzy tak, aby byla ve strategické analýze co možná nejprospěšnější. Přínosem práce je nejen samotný návrh metodiky, ale také vyhodnocení faktorů důležitosti stakeholderů na základě empirického šetření ve 432 podnicích, a to pomocí jak bivariačních technik, tak učících se metod statistického rozpoznávání obrazů – sekvenčního dopředného plovoucího výběru.
Abstract (in English)
The main objective of the presented book was to “propose methodology of using a stakeholder analysis as a tool of a strategic analysis”. The development and contemporary state of stakeholder theory are analyzed in the first part, than there are used empirical data to research factors of importance of generic stakeholder groups and finally this knowledge is used to suggest the stakeholder analysis procedure in such way, which would benefit the strategic analysis the most. The contribution of this book rests not only in the proposed concept, but also in the evaluation of stakeholder importance factors and in the way the potential factors were evaluated. There was used a self-learning method of statistical pattern recognition called sequential forward floating search on a 432 companies sample.
Links
MUNI/A/0905/2009, interní kód MUName: Ekonomika a management podniku v globalizovaném prostředí (Acronym: EMP)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 30/4/2024 14:18