Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{929706, author = {Dan, Jiří}, address = {Brno}, booktitle = {Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality.}, edition = {1.}, keywords = {Assessment of Quality of Universities, Ethical Aims of Education, Tertiary Education, Counselling and School Psychology}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5363-2}, pages = {37-40}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Etické cíle vysokoškolského vzdělávání}, year = {2010} }
TY - JOUR ID - 929706 AU - Dan, Jiří PY - 2010 TI - Etické cíle vysokoškolského vzdělávání PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021053632 KW - Assessment of Quality of Universities, Ethical Aims of Education, Tertiary Education, Counselling and School Psychology N2 - Všeobecně se uznává oprávněnost kognitivních cílů ve vysokoškolském vzdělávání. Kognitivní cíle jsou teoreticky rozpracovávány, jejich definování je od vysokoškolských učitelů vyžadováno. Jen v přílepku se někdy hovoří o taxonomii cílů afektivních a psychomotorických. Argumentem ve prospěch akcentace kognitivních cílů je zdánlivá snadnost ověření, že byly dosaženy. Myšlenkovým pozadím jednostranné orientace na kognitivní cíle je racionalistický pohled na svět, na vzdělávání. Skeptickou alternativou k tomuto tvrzení je skutečnost, že při kognitivně definovaných cílech vzdělávání je více méně irelevantní ptát se na osobnost učitele a etické postoje v různých desetiletích jeho profesionální dráhy. Ojedinělé jsou v současnosti snahy definovat etické cíle vysokoškolského vzdělávání. Příspěvek je připomenutím etických cílů vzdělávání z pohledu jedince, veřejné vysoké školy a státní politiky a úvodem ke kontroverznímu tématu, zda v explicitně definovaných cílech vysokoškolského vzdělávání má své místo formulování stanovisek ve prospěch určitého světového názoru. ER -
DAN, Jiří. Etické cíle vysokoškolského vzdělávání (The Ethical Aims of the Tertiary Education). In \textit{Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality.}. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p.~37-40. ISBN~978-80-210-5363-2.
|