DAN, Jiří. Etické cíle vysokoškolského vzdělávání (The Ethical Aims of the Tertiary Education). In Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 37-40. ISBN 978-80-210-5363-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Etické cíle vysokoškolského vzdělávání
Name in Czech Etické cíle vysokoškolského vzdělávání
Name (in English) The Ethical Aims of the Tertiary Education
Authors DAN, Jiří.
Edition 1. vyd. Brno, Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. p. 37-40, 4 pp. 2010.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Proceedings paper
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Medicine
ISBN 978-80-210-5363-2
Keywords (in Czech) posuzování kvality vysokých škol, etické cíle vzdělávání, vysokoškolské vzdělávání, Poradenská a školní psychologie
Keywords in English Assessment of Quality of Universities, Ethical Aims of Education, Tertiary Education, Counselling and School Psychology
Changed by Changed by: doc. PhDr. Jiří Dan, CSc., učo 2126. Changed: 10/3/2011 20:52.
Abstract
Všeobecně se uznává oprávněnost kognitivních cílů ve vysokoškolském vzdělávání. Kognitivní cíle jsou teoreticky rozpracovávány, jejich definování je od vysokoškolských učitelů vyžadováno. Jen v přílepku se někdy hovoří o taxonomii cílů afektivních a psychomotorických. Argumentem ve prospěch akcentace kognitivních cílů je zdánlivá snadnost ověření, že byly dosaženy. Myšlenkovým pozadím jednostranné orientace na kognitivní cíle je racionalistický pohled na svět, na vzdělávání. Skeptickou alternativou k tomuto tvrzení je skutečnost, že při kognitivně definovaných cílech vzdělávání je více méně irelevantní ptát se na osobnost učitele a etické postoje v různých desetiletích jeho profesionální dráhy. Ojedinělé jsou v současnosti snahy definovat etické cíle vysokoškolského vzdělávání. Příspěvek je připomenutím etických cílů vzdělávání z pohledu jedince, veřejné vysoké školy a státní politiky a úvodem ke kontroverznímu tématu, zda v explicitně definovaných cílech vysokoškolského vzdělávání má své místo formulování stanovisek ve prospěch určitého světového názoru.
PrintDisplayed: 7/10/2024 03:49