HLOUŠKOVÁ, Lenka. Celoživotní poradenství jako učební příležitost pro dospělé (Lifelong Guidance as a Learning Opportunity for Adults). E-pedagogium. Olomouc, 2010, roč. 10, č. 1, p. 11-22, 10 pp. ISSN 1213-7499.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Celoživotní poradenství jako učební příležitost pro dospělé
Name (in English) Lifelong Guidance as a Learning Opportunity for Adults
Authors HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition E-pedagogium, Olomouc, 2010, 1213-7499.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/10:00040951
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Celoživotní poradenství; učební příležitost; další vzdělávání dospělých; informální učení
Keywords in English Lifelong guidance; learning opportunity; further education of adults; informal learning
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D., učo 6906. Changed: 21/3/2011 16:17.
Abstract
Příspěvek vychází z empirických dat sebraných standardizovanými rozhovory (dotazníkem) na reprezentativním vzorku dospělé populace ve věku 20-65 let v roce 2005. V příspěvku sleduji otázku, jestli čeští dospělí vyhledávají pomoc v různých oblastech svého života a vytvářejí si tak další učební příležitost v rovině informálního učení. Pozornost je věnována i tomu, jak vyhledávání nebo nevyhledávání pomoci souvisí s účastí a s plánováním účasti na dalším vzdělávání dospělých.
Abstract (in English)
The contribution stems from empirical data collected via standardized interviews (a questionnaire) from a characteristic sample of adult population aged from 20 to 65 in the year 2005. I follow the question if Czech adults look for help in different areas of their lives and thereby create another learning opportunity in the scope of informal learning in this contribution. The attention is also paid to the fact how looking for, or not looking for help, is related to participation and planning of participation in further education at the same time.
Links
1J017/04-DP2, research and development projectName: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje
Investor: Ministry of Labour and Social Affairs of the CR, Adult Education in Various Stages of the Life Cycle: Priorities, Opportunities and Possibilities of Development
PrintDisplayed: 12/9/2024 00:23