Detailed Information on Publication Record
2010
Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení
HLOUŠKOVÁ, Lenka, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Milan POL, Martin SEDLÁČEK et. al.Basic information
Original name
Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení
Name in Czech
Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení
Name (in English)
On the relation between school culture and the individual and organizational learning
Authors
HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Bratislava, Sociálnopedagogické štúdie, p. 38-44, 6 pp. 2010
Publisher
Univerzita Komenského v Bratislavě
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14210/10:00049306
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-223-2961-3
Keywords (in Czech)
kultura školy; individuální učení; organizační učení; základní škola
Keywords in English
school culture; individual learning; organizational learning; basic school
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 25/1/2013 18:12, prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
V originále
V tomto příspěvku se snažíme rozkrýt a popsat rozmanitost vztahů mezi kulturou školy a dvěma typy záměrného učení: mezi tzv. individuálním učení a organizačním učením. Zaměřujeme se přitom na tři možné varianty vztahu mezi kulturou školy a procesy učení. Nejdříve se věnujeme tomu, jak kultura školy ovlivňuje každý z uvedených procesů. Poté popisujeme procesy učení jako znak vybraných typů kultury školy a nakonec zmiňujeme organizační učení jako proces změny či rozvoje kultury školy.
In English
This contribution strives to uncover and describe the variety of relations between school culture and two types of intentional learning, the individual and the organizational. Three possible options of the relations between school culture and the processes of learning are focused on. First, how school culture affects each of the mentioned processes is studied. Then the learning processes are described as symptoms of selected school culture types, followed by some remarks on the organizational learning as a process of change and/or development of school culture.
Links
GAP407/10/1197, research and development project |
|