HLOUŠKOVÁ, Lenka, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Milan POL and Martin SEDLÁČEK. Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení (On the relation between school culture and the individual and organizational learning). In Lukšík, I; Pukančík, M. Sociálnopedagogické štúdie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě. p. 38-44, 6 pp. ISBN 978-80-223-2961-3. 2010.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení
Name in Czech Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení
Name (in English) On the relation between school culture and the individual and organizational learning
Authors HLOUŠKOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martin SEDLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Bratislava, Sociálnopedagogické štúdie, p. 38-44, 6 pp. 2010.
Publisher Univerzita Komenského v Bratislavě
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/10:00049306
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-223-2961-3
Keywords (in Czech) kultura školy; individuální učení; organizační učení; základní škola
Keywords in English school culture; individual learning; organizational learning; basic school
Tags RIV-OK
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Milan Pol, CSc., učo 75. Changed: 25/1/2013 18:12.
Abstract
V tomto příspěvku se snažíme rozkrýt a popsat rozmanitost vztahů mezi kulturou školy a dvěma typy záměrného učení: mezi tzv. individuálním učení a organizačním učením. Zaměřujeme se přitom na tři možné varianty vztahu mezi kulturou školy a procesy učení. Nejdříve se věnujeme tomu, jak kultura školy ovlivňuje každý z uvedených procesů. Poté popisujeme procesy učení jako znak vybraných typů kultury školy a nakonec zmiňujeme organizační učení jako proces změny či rozvoje kultury školy.
Abstract (in English)
This contribution strives to uncover and describe the variety of relations between school culture and two types of intentional learning, the individual and the organizational. Three possible options of the relations between school culture and the processes of learning are focused on. First, how school culture affects each of the mentioned processes is studied. Then the learning processes are described as symptoms of selected school culture types, followed by some remarks on the organizational learning as a process of change and/or development of school culture.
Links
GAP407/10/1197, research and development projectName: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Czech Science Foundation, Processes of Organizational Learning and their Leadership and Management in Schools
PrintDisplayed: 20/4/2024 04:15