Detailed Information on Publication Record
2010
Maulbertschova freska ve Filosofickém sále Strahovské knihovny: forma a technika
ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ, MichaelaBasic information
Original name
Maulbertschova freska ve Filosofickém sále Strahovské knihovny: forma a technika
Name in Czech
Maulbertschova freska ve Filosofickém sále Strahovské knihovny: forma a technika
Name (in English)
Maulbertschs Fresco in the Philosophical Hall of the Strahov Library: form and technique
Authors
ŠEFERISOVÁ LOUDOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Ars : [časopis Ústavu dejín umenia Slovenskej akadémie vied], Bratislava, Slovak Academic Press, 2010, 0044-9008
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
Art, architecture, cultural heritage
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/10:00047563
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
barokní nástěnná malba; Franz Anton Maulbertsch; Martin Michl; knihovna; Filosofický sál; Strahov; techniky
Keywords in English
baroque wall painting; Franz Anton Maulbertsch; Martin Michl; library; Philosophical Hall; Strahov; technique
Tags
Změněno: 27/9/2011 17:08, Mgr. Michaela Šeferisová Loudová, Ph.D.
V originále
Nástropní malbu ve Filosofickém sále premonstrátské kanonie v Praze na Strahově provedli v roce 1794 Franz Anton Maulbertsch a jeho žák Martin Michl po vzoru Maulbertschovy malby v knihovně premonstrátského kláštera v Louce u Znojma, vytvořené Maulbertschem v roce 1778 a zničené po zrušení kláštera v roce 1784. Článek analyzuje nástěnné malby ve Filosofickém sále Strahovské knihovny po jejich posledním restaurování (dokončeném v roce 2010). Analýza je zaměřena na formu a styl maleb a technologické aspekty jejich vzniku.
In English
The ceiling painting in the Philosophical Hall at the Strahov Canonry in Prague was executed in 1794 by Franz Anton Maulbertsch and his pupil Martin Michl, who were working here in accordance with the concetto of the Maulbertsch fresco in the library of the Premonstratensian monastery at Louka, Znojmo, created in 1778 and destroyed after abolition of monastery in 1784. The article analyses the painting decorations of the Strahov library (Philosophical Hall) after their last restoration (finished 2010). The analysis is focused on the form and style of paintings and technological aspects of their creation.
Links
MSM0021622426, plan (intention) |
|