Detailed Information on Publication Record
2010
Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti
VOJTOVÁ, VěraBasic information
Original name
Inkluzivní vzdělávání žáků v riziku a s poruchami chování jako perspektiva kvality života v dospělosti
Name (in English)
Inclusive Education with the Focus on At-risk Pupils and Pupils with Behaviour Disorder and the Quality of Life.
Authors
Edition
Brno, 330 pp. pedagogická, 2010
Publisher
Press Muni
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5159-1
Keywords in English
behaviour disorder; At-risk children/pupils; exclusion; special education; education; inclusive education; educational needs; quality of school life; resilience; quality of life; research.
Změněno: 4/4/2011 11:47, doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D.
V originále
Monografie se zabývá inkluzivními přístupy k edukaci dětí/žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování v mezinárodním i národním měřítku. Autorka interpretuje koncept inkluzivního vzdělávání ve vztahu ke kvalitě života školy a k podpoře resilienčních procesů při vzdělávání žáků v riziku poruch chování v hlavním proudu vzdělávání. V publikaci jsou prezentovány výsledky výzkumu, mezi nimiž je nástroj pro vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí nejvýznamnější.
In English
Inclusive attitudes toward education of At-risk children and children with behaviour disorders are introduced in this monografie. There are also intoruduced the outcomes of research based on childrens own perspectives. The pedagogical tool for early screening At-risk children in mainstream school is the most important out of them.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|