BUCHTOVÁ, Pavla, Věra ELIÁŠOVÁ a Hana WAISSEROVÁ. Using Statements of Teaching Philosophy in the Literature Classroom. Literature, Media and Cultural Studies. Cantebury (United Kingdom): IATEFL University of Kent, 2011, roč. 2011, č. 38, s. 18-19. ISSN 1814-6945.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Using Statements of Teaching Philosophy in the Literature Classroom
Autoři BUCHTOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí), Věra ELIÁŠOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Hana WAISSEROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Literature, Media and Cultural Studies, Cantebury (United Kingdom), IATEFL University of Kent, 2011, 1814-6945.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Velká Británie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00052006
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky statement of teaching philosophy; literature
Změnil Změnila: Ing. Mgr. Věra Eliášová, Ph.D., učo 111744. Změněno: 17. 12. 2012 16:58.
Anotace
This article is a result of an ongoing research. It addresses the statement of teaching philosophy and its institutional role in the European and American contexts. It argues that this statement that is relatively unknown in the Czech academic context is being increasingly used by academic institutions in Europe because it reflects personal goals with concrete examples from methodology. It is an important tool for self-reflection and goal-setting for academics.
VytisknoutZobrazeno: 4. 7. 2022 06:08