FIÉVET, Anne-Caroline a Alena PODHORNÁ-POLICKÁ. Étude contrastive de la circulation des néologismes identitaires pour les jeunes dans l’espace médiatique. Online. In Neologica. Paris. Francie: Editions Classiques Garnier, 2010. s. 13-39. Neologica. ISBN 978-2-8124-0203-6. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Étude contrastive de la circulation des néologismes identitaires pour les jeunes dans l’espace médiatique
Název česky Kontrastivní studie k cirkulaci identitárních neologismů mládeže v médiích
Název anglicky Contrastive study on the mass-media circulation of neologic and identitary items for youth
Autoři FIÉVET, Anne-Caroline (250 Francie) a Alena PODHORNÁ-POLICKÁ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Paris. Francie, Neologica, od s. 13-39, 27 s. Neologica, 2010.
Nakladatel Editions Classiques Garnier
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Francie
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00049329
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-2-8124-0203-6
Klíčová slova anglicky neology; identitary words; diffusion of innovations; sociolinguistics
Štítky kontrola_RIV
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Alena Němcová Polická, Ph.D., učo 12093. Změněno: 28. 1. 2013 00:22.
Anotace
L’article propose une modélisation théorique et la description méthodologique de l‘observation d‘un va-et-vient entre médias et locuteurs, appliquée sur les unités néologiques bolos et faire le buzz. Chaque néologisme caractérise une catégorie selon le critere du canal de sa diffusion – respectivement via les réseaux de pairs et via les médias. L‘application de la théorie de la diffusion des innovations sur la néologie identitaire apporte les pistes de réflexion sur la typologie des locuteurs du point de vue de leur sensibilité et de leur adaptabilité a la néologie.
Anotace česky
Článek představuje teoretický model a metodologický popis zkoumání šíření neologických jednotek mezi médii a mluvčími, a to na příkladu lexikálních jednotek bolos a faire le buzz. Pro každý z příkladů je charakteristický jiný kanál šíření - přes kamarády nebo přes média. Na identitární neologii je pak aplikována teorie šíření inovací, která přináší zamyšlení nad typologií mluvčích z hlediska jejich citlivosti a adaptability na neologii.
Anotace anglicky
This article proposes a theoretical model and a descriptive methodology to account for verbal exchanges between the media and speakers, based on two examples of new expressions in French youth speak: bolos and faire le buzz. These two neologisms each embody a particular category according to the channel through which they were spread, through peer groups for the first and through organised media for the second. The theory of how new words expressing identity are spread is used to give some insight into the typology of speakers according to their degree of sensitivity and adaptability to innovative expressions.
Návaznosti
GP405/09/P307, projekt VaVNázev: Expresivita ve slangu mládeže na pozadí hledání vlastní a skupinové identity
Investor: Grantová agentura ČR, Expresivita ve slangu mládeže na pozadí hledání vlastní a skupinové identity
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 19:17