D 2011

How to motivate science teachers to use science experiments

TRNA, Josef

Basic information

Original name

How to motivate science teachers to use science experiments

Name in Czech

Jak motivovat učitele k používání přírodovědných experimentů

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Orlando, USA, ICSIT 2011. The 2th International Conference on Society and Information Technologies. Proceedings. p. 142-144, 3 pp. 2011

Publisher

International Institute of Informatics and Systemics

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

United States of America

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00052041

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-1-936338-18-4

UT WoS

000393240200027

Keywords (in Czech)

experimenty; motivace; přírodovědné vzdělávání; příprava učitelů; učitelské profesní dovednosti.

Keywords in English

experiments; motivation; science education; teachers’ training; teachers’ professional skills.

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 10/3/2017 09:40, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

This study describes the science teachers’ professional competence to implement science experiments in science education. Used research method is design-based research. The important research result is that an important motivational tool for science teachers is the creation of simple experiments.

In Czech

Studie popisuje přírodovědné učitelské profesní kompetence v přírodovědném vzdělávání. Použitou výzkumnou medodou je konstrukční výzkum. Zásadním výstupem výzkumu je skutečnost, že významným motivačním faktorem je tvorba jednoduchého experimentu.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education