Detailed Information on Publication Record
2011
How to motivate science teachers to use science experiments
TRNA, JosefBasic information
Original name
How to motivate science teachers to use science experiments
Name in Czech
Jak motivovat učitele k používání přírodovědných experimentů
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Orlando, USA, ICSIT 2011. The 2th International Conference on Society and Information Technologies. Proceedings. p. 142-144, 3 pp. 2011
Publisher
International Institute of Informatics and Systemics
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
United States of America
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00052041
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-1-936338-18-4
UT WoS
000393240200027
Keywords (in Czech)
experimenty; motivace; přírodovědné vzdělávání; příprava učitelů; učitelské profesní dovednosti.
Keywords in English
experiments; motivation; science education; teachers’ training; teachers’ professional skills.
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 10/3/2017 09:40, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
This study describes the science teachers’ professional competence to implement science experiments in science education. Used research method is design-based research. The important research result is that an important motivational tool for science teachers is the creation of simple experiments.
In Czech
Studie popisuje přírodovědné učitelské profesní kompetence v přírodovědném vzdělávání. Použitou výzkumnou medodou je konstrukční výzkum. Zásadním výstupem výzkumu je skutečnost, že významným motivačním faktorem je tvorba jednoduchého experimentu.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|