TRNA, Josef. How to motivate science teachers to use science experiments. In N. Callaos, W. Lesso, A. Oropeza, A. Tremante, F. Welsch. ICSIT 2011. The 2th International Conference on Society and Information Technologies. Proceedings. Orlando, USA: International Institute of Informatics and Systemics, 2011, p. 142-144. ISBN 978-1-936338-18-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name How to motivate science teachers to use science experiments
Name in Czech Jak motivovat učitele k používání přírodovědných experimentů
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Orlando, USA, ICSIT 2011. The 2th International Conference on Society and Information Technologies. Proceedings. p. 142-144, 3 pp. 2011.
Publisher International Institute of Informatics and Systemics
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00052041
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-1-936338-18-4
UT WoS 000393240200027
Keywords (in Czech) experimenty; motivace; přírodovědné vzdělávání; příprava učitelů; učitelské profesní dovednosti.
Keywords in English experiments; motivation; science education; teachers’ training; teachers’ professional skills.
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 10/3/2017 09:40.
Abstract
This study describes the science teachers’ professional competence to implement science experiments in science education. Used research method is design-based research. The important research result is that an important motivational tool for science teachers is the creation of simple experiments.
Abstract (in Czech)
Studie popisuje přírodovědné učitelské profesní kompetence v přírodovědném vzdělávání. Použitou výzkumnou medodou je konstrukční výzkum. Zásadním výstupem výzkumu je skutečnost, že významným motivačním faktorem je tvorba jednoduchého experimentu.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 12/10/2024 23:05