PELCLOVÁ, Jana. Pragmatic Principles in Advertising Discourse. Topics in Linguistics. Nitra: Faculty of Arts. Constantine the Philosopher University in Nitra., roč. 5, September, s. 20-24, 41 s. ISSN 1337-7590. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pragmatic Principles in Advertising Discourse
Autoři PELCLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Topics in Linguistics, Nitra, Faculty of Arts. Constantine the Philosopher University in Nitra. 2010, 1337-7590.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00047666
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky advertising, politeness, cooperative principle, politeness principle, maxims
Klíčová slova anglicky advertising; politeness; cooperative principle; politeness principle; maxims
Štítky RIV-OK
Změnil Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 18. 3. 2012 10:47.
Anotace
The present paper studies the discourse of TV advertising from the point of view of pragmatics. It presents the results of the author's socio-pragmatic analysis of American television commercials for products of everyday use. It examines the way the pragmatic principles, both first-order and higher-order ones, are applied in the verbal devices with which a commercial addresses TV viewers. It concludes that the maxims that are foregrounded and observed most are those that foreground the persuadee's personality and the quality of the product being advertised.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 06:53