MILÉŘ, Tomáš and Petr SLÁDEK. The climate literacy challenge. Procedia Social and Behavioral Sciences. Elsevier Ltd., 2011, vol. 12, 11.3.2011, p. 150-156. ISSN 1877-0428.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name The climate literacy challenge
Name in Czech Výzva ke klimatické gramotnosti
Authors MILÉŘ, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Procedia Social and Behavioral Sciences, Elsevier Ltd. 2011, 1877-0428.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Cyprus
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00052089
Organization unit Faculty of Education
UT WoS 000298559900019
Keywords (in Czech) vzdělávání; kurikulum; klimatická gramotnost; vědecká komunikace; učební plány
Keywords in English education; curriculum; climate literacy; science communication; lesson plans
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 3/2/2020 15:19.
Abstract
Climate literacy is crucial for future low-carbon living. On the basic of our research, we designed a three years course for upper primary school in order to improve the climate literacy of the population. We have performed a three year testing of the improved curriculum at the pilot upper primary school. The curriculum was designed for grades 7 to 9 of the Czech educational system and can be modified for other countries.
Abstract (in Czech)
Gramotnost týkající se klimatu je zásadní pro budoucí nízkouhlíkový život. Na základě našeho výzkumu jsme navrhli tříleté kurzy pro základní školy, s cílem zlepšit gramotnost obyvatelstva týkající se klimatu. Provedli jsme tříleté testování navrženého kurikula na pilotní základní škole. Učební plán byl navržen pro 7 až 9 třídu českého vzdělávacího systému a může být upraven i pro jiné země.
PrintDisplayed: 20/8/2024 23:18