Detailed Information on Publication Record
2011
The climate literacy challenge
MILÉŘ, Tomáš and Petr SLÁDEKBasic information
Original name
The climate literacy challenge
Name in Czech
Výzva ke klimatické gramotnosti
Authors
MILÉŘ, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Procedia Social and Behavioral Sciences, Elsevier Ltd. 2011, 1877-0428
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Cyprus
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00052089
Organization unit
Faculty of Education
UT WoS
000298559900019
Keywords (in Czech)
vzdělávání; kurikulum; klimatická gramotnost; vědecká komunikace; učební plány
Keywords in English
education; curriculum; climate literacy; science communication; lesson plans
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 3/2/2020 15:19, Dana Nesnídalová
V originále
Climate literacy is crucial for future low-carbon living. On the basic of our research, we designed a three years course for upper primary school in order to improve the climate literacy of the population. We have performed a three year testing of the improved curriculum at the pilot upper primary school. The curriculum was designed for grades 7 to 9 of the Czech educational system and can be modified for other countries.
In Czech
Gramotnost týkající se klimatu je zásadní pro budoucí nízkouhlíkový život. Na základě našeho výzkumu jsme navrhli tříleté kurzy pro základní školy, s cílem zlepšit gramotnost obyvatelstva týkající se klimatu. Provedli jsme tříleté testování navrženého kurikula na pilotní základní škole. Učební plán byl navržen pro 7 až 9 třídu českého vzdělávacího systému a může být upraven i pro jiné země.