J 2011

The climate literacy challenge

MILÉŘ, Tomáš and Petr SLÁDEK

Basic information

Original name

The climate literacy challenge

Name in Czech

Výzva ke klimatické gramotnosti

Authors

MILÉŘ, Tomáš (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Procedia Social and Behavioral Sciences, Elsevier Ltd. 2011, 1877-0428

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Cyprus

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00052089

Organization unit

Faculty of Education

UT WoS

000298559900019

Keywords (in Czech)

vzdělávání; kurikulum; klimatická gramotnost; vědecká komunikace; učební plány

Keywords in English

education; curriculum; climate literacy; science communication; lesson plans

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/2/2020 15:19, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Climate literacy is crucial for future low-carbon living. On the basic of our research, we designed a three years course for upper primary school in order to improve the climate literacy of the population. We have performed a three year testing of the improved curriculum at the pilot upper primary school. The curriculum was designed for grades 7 to 9 of the Czech educational system and can be modified for other countries.

In Czech

Gramotnost týkající se klimatu je zásadní pro budoucí nízkouhlíkový život. Na základě našeho výzkumu jsme navrhli tříleté kurzy pro základní školy, s cílem zlepšit gramotnost obyvatelstva týkající se klimatu. Provedli jsme tříleté testování navrženého kurikula na pilotní základní škole. Učební plán byl navržen pro 7 až 9 třídu českého vzdělávacího systému a může být upraven i pro jiné země.