MAKOVSKÁ, Zuzana. Students’ Use of Behavioral Alteration Techniques. In PreKonference ECER: Education and cultural change. Emerging Researchers' Network. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Students’ Use of Behavioral Alteration Techniques
Název anglicky Students’ Use of Behavioral Alteration Techniques
Autoři MAKOVSKÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání PreKonference ECER: Education and cultural change. Emerging Researchers' Network, 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00047736
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky behaviour alteration techniques; resistance strategies; power in the classroom; communication; pupils
Klíčová slova anglicky behaviour alteration techniques; resistance strategies; power in the classroom; communication; pupils
Změnil Změnila: Mgr. Kateřina Pevná, učo 75509. Změněno: 15. 4. 2011 17:11.
Anotace
The following paper investigates the ways in which Czech secondary school pupils participate in power negotiating which takes place in the classroom between them and their teachers. The paper draws on a qualitative study of 32 video recorded classes in order to illustrate which behavioural alteration techniques (active resistance strategies carried out through communication) pupils choose to apply in order to influence the teacher’s behaviour and how. The paper also illuminates the broader context in which the said techniques were applied and what influences the outcomes of such actions.
Anotace anglicky
The following paper investigates the ways in which Czech secondary school pupils participate in power negotiating which takes place in the classroom between them and their teachers. The paper draws on a qualitative study of 32 video recorded classes in order to illustrate which behavioural alteration techniques (active resistance strategies carried out through communication) pupils choose to apply in order to influence the teacher’s behaviour and how. The paper also illuminates the broader context in which the said techniques were applied and what influences the outcomes of such actions.
Návaznosti
GA406/09/0752, projekt VaVNázev: Komunikace ve školní třídě
Investor: Grantová agentura ČR, Komunikace ve školní třídě
GD406/09/H040, projekt VaVNázev: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 13:14