J 2011

On some aspects of teaching hearing-handicapped students in standard courses

SLÁDEK, Petr, Renata BEDNÁROVÁ and Tomáš MILÉŘ

Basic information

Original name

On some aspects of teaching hearing-handicapped students in standard courses

Name in Czech

K některým aspektům výuky sluchově handikepovaných studentů

Authors

SLÁDEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Renata BEDNÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Tomáš MILÉŘ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Procedia Social and Behavioral Sciences, Elsevier Ltd. 2011, 1877-0428

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Cyprus

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00052093

Organization unit

Faculty of Education

UT WoS

000298559900018

Keywords (in Czech)

handikepovaný student; sluchové postižení; kursy matematiky; kursy fyziky

Keywords in English

Handicapped student; hearing impairment; courses in mathematics; courses in physics

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 3/2/2020 15:23, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

The goal of this research study is to provide additional methods necessary to restore the effectiveness of teaching/learning process for handicapped student with hearing impairment who participates to standard university courses. The importance of the study is enhanced by the fact the handicapped student is trained to become maths and physics teacher. Quality education of this future teacher will have an impact to the education of handicapped children.

In Czech

Cílem tohoto výzkumu je poskytnout další metody nezbytné pro obnovení účinnosti procesu výuka/učení pro tělesně postižené studenty se sluchovým postižením, kteří se účastní standardních univerzitních kurzů. Význam studie umocňuje skutečnost, že postižený student vzděláván ve studijním oboru učitelství matematiky a fyziky. Kvalitní vzdělávání budoucích učitelů s handikepem bude mít dopad na následné vzdělávání handicapovaných dětí.