Detailed Information on Publication Record
2011
On some aspects of teaching hearing-handicapped students in standard courses
SLÁDEK, Petr, Renata BEDNÁROVÁ and Tomáš MILÉŘBasic information
Original name
On some aspects of teaching hearing-handicapped students in standard courses
Name in Czech
K některým aspektům výuky sluchově handikepovaných studentů
Authors
SLÁDEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Renata BEDNÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Tomáš MILÉŘ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Procedia Social and Behavioral Sciences, Elsevier Ltd. 2011, 1877-0428
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Cyprus
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00052093
Organization unit
Faculty of Education
UT WoS
000298559900018
Keywords (in Czech)
handikepovaný student; sluchové postižení; kursy matematiky; kursy fyziky
Keywords in English
Handicapped student; hearing impairment; courses in mathematics; courses in physics
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 3/2/2020 15:23, Dana Nesnídalová
V originále
The goal of this research study is to provide additional methods necessary to restore the effectiveness of teaching/learning process for handicapped student with hearing impairment who participates to standard university courses. The importance of the study is enhanced by the fact the handicapped student is trained to become maths and physics teacher. Quality education of this future teacher will have an impact to the education of handicapped children.
In Czech
Cílem tohoto výzkumu je poskytnout další metody nezbytné pro obnovení účinnosti procesu výuka/učení pro tělesně postižené studenty se sluchovým postižením, kteří se účastní standardních univerzitních kurzů. Význam studie umocňuje skutečnost, že postižený student vzděláván ve studijním oboru učitelství matematiky a fyziky. Kvalitní vzdělávání budoucích učitelů s handikepem bude mít dopad na následné vzdělávání handicapovaných dětí.