SLÁDEK, Petr, Renata BEDNÁROVÁ and Tomáš MILÉŘ. On some aspects of teaching hearing-handicapped students in standard courses. Procedia Social and Behavioral Sciences. Elsevier Ltd., 2011, vol. 12, 11.3.2011, p. 145-149. ISSN 1877-0428.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name On some aspects of teaching hearing-handicapped students in standard courses
Name in Czech K některým aspektům výuky sluchově handikepovaných studentů
Authors SLÁDEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Renata BEDNÁROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Tomáš MILÉŘ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Procedia Social and Behavioral Sciences, Elsevier Ltd. 2011, 1877-0428.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Cyprus
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00052093
Organization unit Faculty of Education
UT WoS 000298559900018
Keywords (in Czech) handikepovaný student; sluchové postižení; kursy matematiky; kursy fyziky
Keywords in English Handicapped student; hearing impairment; courses in mathematics; courses in physics
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 3/2/2020 15:23.
Abstract
The goal of this research study is to provide additional methods necessary to restore the effectiveness of teaching/learning process for handicapped student with hearing impairment who participates to standard university courses. The importance of the study is enhanced by the fact the handicapped student is trained to become maths and physics teacher. Quality education of this future teacher will have an impact to the education of handicapped children.
Abstract (in Czech)
Cílem tohoto výzkumu je poskytnout další metody nezbytné pro obnovení účinnosti procesu výuka/učení pro tělesně postižené studenty se sluchovým postižením, kteří se účastní standardních univerzitních kurzů. Význam studie umocňuje skutečnost, že postižený student vzděláván ve studijním oboru učitelství matematiky a fyziky. Kvalitní vzdělávání budoucích učitelů s handikepem bude mít dopad na následné vzdělávání handicapovaných dětí.
PrintDisplayed: 4/10/2024 02:26