ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Zuzana MAKOVSKÁ and Jiří ZOUNEK. Výukový dialog v české škole (Educational Dialog in Czech Secondary School). In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2010. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Výukový dialog v české škole |
Name in Czech | Výukový dialog v české škole |
Name (in English) | Educational Dialog in Czech Secondary School |
Authors | ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Roman ŠVAŘÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Zuzana MAKOVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří ZOUNEK (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | Konference České asociace pedagogického výzkumu, 2010. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Presentations at conferences |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14210/10:00049349 |
Organization unit | Faculty of Arts |
Keywords (in Czech) | pedagogická komunikace; výukový dialog; I-R-F struktura |
Keywords in English | educational communication; dialogic teaching; I-R-F strukcture |
Tags | RIV-OK |
Changed by | Changed by: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Changed: 8/4/2011 13:49. |
Abstract |
---|
Příspěvek popisuje strukturu výukové komunikace na druhém stupni základní školy. Identifikovány jsou různé rámcové struktury, rozlišení mezi jednotlivými typy přitom vychází z toho, kdo danou strukturu iniciuje. |
Abstract (in English) |
---|
The following paper investigates structures of educational communication in Czech secondary schools. Structures are differentiated in several types in relation to who iniciates communication sequence. |
Links | |
---|---|
GA406/09/0752, research and development project | Name: Komunikace ve školní třídě |
Investor: Czech Science Foundation, Communication in the Classroom |
PrintDisplayed: 16/10/2024 17:40