J 2009

Reflexe trendů ve vzdělávání mezi reprezentanty oboru Informační studia a knihovnictví: studie zaměřovaných skupin

LORENZ, Michal

Basic information

Original name

Reflexe trendů ve vzdělávání mezi reprezentanty oboru Informační studia a knihovnictví: studie zaměřovaných skupin

Name (in English)

Reflection of LIS Universitiy Representatives on educational trends: Focus Groups Study

Authors

LORENZ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1804-2406

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

Documentation, librarianship, work with information

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14210/09:00047787

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

změna pojetí výuky ISK; učené hádání; studie zaměřovaných skupin; stavba kurikula v oboru ISK

Keywords in English

learned disputation; focus groups study; curriculum arrangement in LIS studies; change of LIS teaching concept
Změněno: 15/4/2011 11:56, PhDr. Michal Lorenz, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Příspěvek popisuje organizaci studie zaměřovaných skupin, které se zúčastnili zástupci vysokoškolských vzdělávacích institucí oboru Informační studia a knihovnictví a která se uskutečnila v rámci diskusního setkání akademických odborníků na Učeném hádání na FF MU v Brně. Po popisu metody a její realizace jsou analyzovány výsledky diskuze na téma virtuální spolupráce, které odhalují principy, podle nichž byla na jednotlivých institucích formována učební kurikula. Studie také popisuje, jak vnímají a jaké postoje zaujímají akademičtí odborníci ke změnám v pojetí výuky, k vlivu informačních a komunikačních technologií a služeb na výuku a možnosti jejich využití pro spolupráci mezi obory ISK.

In English

The study presents attitudes of LIS University Representatives towards educational trends in scope. Attitudes were obtained during Learned disputation meeting of LIS scholars at the Faculty of Arts at Masaryk university. In first part a description of used method is outlined. The Second part analyses the results of the meeting. The study unfolds main principles of curriculum construction, scholar’s perceptions and attitudes towards change of LIS teaching concept and impact of ICT and information services on teaching and collaboration among LIS departments.
Displayed: 9/11/2024 02:01