PROCHÁZKOVÁ, Lenka. Komparace výsledků výzkumných šetření o problematice poruch příjmu potravy (Comparing the results of research on the issue of eating disorders). In XI. Dni hygieny detí a mládeže Dunajská Streda. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komparace výsledků výzkumných šetření o problematice poruch příjmu potravy
Name (in English) Comparing the results of research on the issue of eating disorders
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lenka.
Edition XI. Dni hygieny detí a mládeže Dunajská Streda, 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English Health education; eating disorders; anorexia nervosa; bulimia nervosa; prevention; teachers; school; information
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D., učo 92125. Changed: 10/4/2012 13:06.
Abstract
Pomocí anonymních dotazníkových šetření v průběhu několika let byla získaná data, jež jsou prezentována v příspěvku. Z výsledků těchto studií, jež zjišťovaly vědomosti, ale také znalosti a postoje žáků o problematice poruch příjmu potravy, vyplynula potřeba zvýšit informovanost žáků o těchto psychosomatických onemocněních. Ve škole je problematika poruch příjmu potravy do výuky řazena pouze okrajově, čemuž odpovídá i relativně nízká informovanost dětí. Zájem učitelů o rozšíření výuky formou přednášek či diskusí na školách kolísá podle jejich odborného zaměření.
Abstract (in English)
Using anonymous surveys over several years, collected data, which are presented in the paper. The results of these studies to identify the knowledge, but also the skills and attitudes of pupils on the issue of eating disorders, identified a need to raise pupils awareness of the psychosomatic illnesses. The school is the issue of eating disorders in teaching ranked only marginally, which corresponds to a relatively low awareness of children. The interest of teachers to extend learning through lectures and discussions in schools varies according to their specialization.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 19/7/2024 00:31