JANÍKOVÁ, Věra. Výuka cizích jazyků zaměřená na žáka (Learner-centered Foreign Language Teaching). In Janíková, V. a kol. Výuka cizích jazyků. 1st ed. Praha: Grada, 2011, p. 50-77, 27 pp. ISBN 978-80-247-3512-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výuka cizích jazyků zaměřená na žáka
Name in Czech Výuka cizích jazyků zaměřená na žáka
Name (in English) Learner-centered Foreign Language Teaching
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Praha, Janíková, V. a kol. Výuka cizích jazyků, p. 50-77, 27 pp. 2011.
Publisher Grada
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00052369
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-247-3512-2
Keywords (in Czech) výuka cizích jazyků; zaměření na žáka; autonomie; strategie učení; projektová metoda
Keywords in English foreign language teaching; learner-centered; autonomy; learning strategies; project method
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 10/4/2012 19:28.
Abstract
Kapitola se zabývá problematikou spojenou s komunikativní a na žáka zaměřenou cizojazyčnou výukou, v níž ke stěžejním tématům patří individuálními zvláštnosti žáků, celostní a činnostní učení, koncept autonomního učení se zvláštním zřetelem k učebním strategiím, učení se cizímu jazyku pomocí řešení úloh řečového typu a projektové vyučování. Vedle teoretických východisek jsou zde prezentovány výsledky empirických výzkumů.
Abstract (in English)
This chapter deals with the problems associated with communicative and student-oriented foreign language teaching in which the key topics include individual pupils' learning by doing, holistic and autonomous learning concept, task-based language learning o with special attention to learning strategies and project teaching.There are presented theoretical and empirical research results.
PrintDisplayed: 13/6/2024 05:15