D 2011

Využití autentických materiálů ve výuce odborné ekonomické angličtiny s ohledem na ochranu autorských práv

BOHÁČEK, Milan

Základní údaje

Originální název

Využití autentických materiálů ve výuce odborné ekonomické angličtiny s ohledem na ochranu autorských práv

Název anglicky

Use of authentic materials in instruction of professional economic English with regard to copyright protection

Autoři

BOHÁČEK, Milan

Vydání

Brno, Jazykové vzdělávání v ekonomických oborech a jeho cílové úrovně podle SERR pro jazyky. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference konané v rámci „Slavnostní konference k 20. výročí založení Ekonomicko-správní fakulty MU“ od s. 23-30, 61 s. 2011

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISBN

978-80-210-5495-0

Klíčová slova česky

anglický jazyk; metodologie; odborný jazyk; ekonomický jazyk; jazyková výuka; autentické materiály; ochrana autorských práv

Klíčová slova anglicky

English language; methodology; professional language; economic language; language instruction; authentic materials; copyright protection
Změněno: 5. 4. 2012 16:14, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Odborný ekonomický jazyk na úrovni B2-C1 vyučovaný na Ekonomicko-správní fakultě se opírá nejen o učebnice, ale také – zvláště ve třetím a čtvrtém semestru čtyřsemestrální jazykové výuky – o autentické zdroje a materiály. Využití těchto zdrojů ve výuce skýtá mnoho možností jak obohatit látku vysvětlovanou v učebnici a zároveň poskytnout studentům konkrétní příklady praktického využití odborného ekonomického jazyka. Autentické texty navíc pružně reagují na vývoj témat v oboru, a tudíž je lze využít i k diskuzím nad aktuálními ekonomickými otázkami. Proto autor tohoto příspěvku využil textů a nahrávek dostupných v elektronické verzi časopisu The Economist a uplatnil je ve výuce angličtiny třetího semestru. Tento příspěvek analyzuje způsob volby autentických materiálů, možnosti jejich použití ve výuce a tvorby navazujících cvičení a v neposlední řadě se zabývá i problematikou autorských práv v České republice v souvislosti s využíváním takovýchto zdrojů, neboť autorský zákon ukládá těm, kteří chtějí texty ve výuce využít, různá omezení a podmínky.

Anglicky

Professional economic language at B2-C1 levels taught at the Faculty of Economics and Administration of Masaryk University relies on textbooks and authentic materials. The use of such resources in teaching offers many ways to enrich the subject-matter covered in the book, while providing students with concrete examples of practical application of the professional economic language. Authentic texts also respond flexibly to the development of the field, and therefore can be used for discussions on current economic issues. The author of this paper used texts and recordings available in an electronic version of magazine The Economist and applied them in teaching business English. This paper analyzes the choice of authentic materials and their possible use in teaching and making follow-up exercises, and finally deals with the issue of copyright in the Czech Republic in connection with the use of such resources, since the copyright law imposes various limitations and conditions on their use.
Zobrazeno: 2. 11. 2024 01:07