VÁLEK, Jan and Petr SLÁDEK. Školní modelování fyzikálního chování dopravních prostředků v závislosti na nadmořské výšce (SCHOOL MODELLING OF PHYSICAL BEHAVIOUR OF MEANS OF TRANSPORT DEPENDING ON THE ALTITUDE). JTIE-JOURNAL OF TECHNOLOGY AND INFORMATION EDUCATION. Olomouc: Univerzity Palackého v Olomouci, 2011, vol. 3, No 1, p. 367-374. ISSN 1803-537X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Školní modelování fyzikálního chování dopravních prostředků v závislosti na nadmořské výšce
Name in Czech Školní modelování fyzikálního chování dopravních prostředků v závislosti na nadmořské výšce
Name (in English) SCHOOL MODELLING OF PHYSICAL BEHAVIOUR OF MEANS OF TRANSPORT DEPENDING ON THE ALTITUDE
Authors VÁLEK, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition JTIE-JOURNAL OF TECHNOLOGY AND INFORMATION EDUCATION, Olomouc, Univerzity Palackého v Olomouci, 2011, 1803-537X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00059016
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) dynamické modelování; dopravní prostředek; nadmořská výška
Keywords in English dynamic modelling; means of transport; altitude
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Jan Válek, Ph.D., učo 166133. Changed: 13/9/2023 16:16.
Abstract
V článku jsou prezentovány výsledky dynamického modelování vlivu nadmořské výšky na pohyb dopravních prostředků. Výsledky jsou součástí didaktického výzkumu modelování pro základní a střední školy. Výzkum byl inicializován prostudováním RVP/ŠVP pro ZŠ, a dynamické modelování je chápáno jako mezipředmětová vazba vybraných předmětů.
Abstract (in English)
The article presents the results of dynamic modeling of the impact of altitude on the movement of vehicles. The results are part of research into modeling for elementary and secondary schools. The research was initiated by the study of FEP / SEP for school, and dynamic modeling is seen as a cross-curricular link of selected objects.
PrintDisplayed: 25/4/2024 04:24