J 2011

Simple school experiments based on ICT in science and technology education

TRNA, Josef

Basic information

Original name

Simple school experiments based on ICT in science and technology education

Name in Czech

Jednoduchý školní experiment založený na ICT v přírodovědném a technickém vzdělávání

Authors

TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Technologia vzdelavania. Vedecko-pedagogicky casopis, Nitra, Slovensko, SLOVDIDAC, 2011, 1335-003X

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/11:00052526

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Konektivismus; zázanm jednoduchého školního experimentu; informační a komunikační technologie; přírodovědné a technické vzdělávací inovace; jednoduché školní přírodovědné experimenty

Keywords in English

Connectivism; simple experiment video recordings; information and communication technologies; science and technology educational innovators; simple school science experiments

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2012 08:47, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

A simple school experiment significantly strengthens its cognitive and motivational role in science and technology education. This increase in educational significance of a simple school experiment is considerably contributed by the support of ICT consisting of several dimensions. The paper presents the research results of a connectivism influence namely in the form of a video recording and its multimedia applications. Published in the on-line version (ISSN 1338-1202), http:// technologiavzdelavania.ukf.sk. Main used research method is design-based research.

In Czech

Jednoduchý školní experiment posiluje svoji poznávací a motivační roli v přírodovědném a technickém vzdělávání. Tento nárůst vzdělávacího významu je podpořen ICT v několika dimenzích. Článek prezentuje výsledky výzkumu konektivistického vlivu zejména v podobě videozáznamu a jeho multimediálních aplikací. Zveřejněno i v on-line verzi (ISSN 1338-1202), http://technologiavzdelavania.ukf.sk. Hlavní použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education