Detailed Information on Publication Record
2011
Simple school experiments based on ICT in science and technology education
TRNA, JosefBasic information
Original name
Simple school experiments based on ICT in science and technology education
Name in Czech
Jednoduchý školní experiment založený na ICT v přírodovědném a technickém vzdělávání
Authors
TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Technologia vzdelavania. Vedecko-pedagogicky casopis, Nitra, Slovensko, SLOVDIDAC, 2011, 1335-003X
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00052526
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Konektivismus; zázanm jednoduchého školního experimentu; informační a komunikační technologie; přírodovědné a technické vzdělávací inovace; jednoduché školní přírodovědné experimenty
Keywords in English
Connectivism; simple experiment video recordings; information and communication technologies; science and technology educational innovators; simple school science experiments
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 23/3/2012 08:47, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.
V originále
A simple school experiment significantly strengthens its cognitive and motivational role in science and technology education. This increase in educational significance of a simple school experiment is considerably contributed by the support of ICT consisting of several dimensions. The paper presents the research results of a connectivism influence namely in the form of a video recording and its multimedia applications. Published in the on-line version (ISSN 1338-1202), http:// technologiavzdelavania.ukf.sk. Main used research method is design-based research.
In Czech
Jednoduchý školní experiment posiluje svoji poznávací a motivační roli v přírodovědném a technickém vzdělávání. Tento nárůst vzdělávacího významu je podpořen ICT v několika dimenzích. Článek prezentuje výsledky výzkumu konektivistického vlivu zejména v podobě videozáznamu a jeho multimediálních aplikací. Zveřejněno i v on-line verzi (ISSN 1338-1202), http://technologiavzdelavania.ukf.sk. Hlavní použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|