TRNA, Josef. Simple school experiments based on ICT in science and technology education. Technologia vzdelavania. Vedecko-pedagogicky casopis. Nitra, Slovensko: SLOVDIDAC, 2011, vol. 19, No 2, p. 4-8. ISSN 1335-003X.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Simple school experiments based on ICT in science and technology education
Name in Czech Jednoduchý školní experiment založený na ICT v přírodovědném a technickém vzdělávání
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Technologia vzdelavania. Vedecko-pedagogicky casopis, Nitra, Slovensko, SLOVDIDAC, 2011, 1335-003X.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00052526
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Konektivismus; zázanm jednoduchého školního experimentu; informační a komunikační technologie; přírodovědné a technické vzdělávací inovace; jednoduché školní přírodovědné experimenty
Keywords in English Connectivism; simple experiment video recordings; information and communication technologies; science and technology educational innovators; simple school science experiments
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 23/3/2012 08:47.
Abstract
A simple school experiment significantly strengthens its cognitive and motivational role in science and technology education. This increase in educational significance of a simple school experiment is considerably contributed by the support of ICT consisting of several dimensions. The paper presents the research results of a connectivism influence namely in the form of a video recording and its multimedia applications. Published in the on-line version (ISSN 1338-1202), http:// technologiavzdelavania.ukf.sk. Main used research method is design-based research.
Abstract (in Czech)
Jednoduchý školní experiment posiluje svoji poznávací a motivační roli v přírodovědném a technickém vzdělávání. Tento nárůst vzdělávacího významu je podpořen ICT v několika dimenzích. Článek prezentuje výsledky výzkumu konektivistického vlivu zejména v podobě videozáznamu a jeho multimediálních aplikací. Zveřejněno i v on-line verzi (ISSN 1338-1202), http://technologiavzdelavania.ukf.sk. Hlavní použitou výzkumnou metodou je konstrukční výzkum.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 20/8/2024 23:23