HORKÁ, Hana and Zora SYSLOVÁ. Studie k předškolní pedagogice (The Study to the Pre-primary Pedagogy). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 121 s. ISBN 9788021054677. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Studie k předškolní pedagogice |
Name (in English) | The Study to the Pre-primary Pedagogy |
Authors | HORKÁ, Hana and Zora SYSLOVÁ. |
Edition | 1. vyd. Brno, 121 s. 2011. |
Publisher | Masarykova univerzita |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks) |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 9788021054677 |
Keywords (in Czech) | předškolní pedagogika; plánování; cíle; obsah a podmínky; kompetence učitelky/učitele v mateřské škole; vzdělávání; globální výchova; spolupráce školy a rodiny; hra; hodnocení a sebehodnocení |
Tags | Munipress |
Changed by | The record has been imported from the library system. Changed: 25/9/2023 04:48. |
Abstract |
---|
Publikace zahrnuje výběr témat z předškolní pedagogiky, který je strukturován od pojednání o proměnách institucionálního vzdělávání dětí předškolního věku přes otázky vzdělávacího procesu (plánování, cíle, obsah a podmínky) až po kompetence učitelky/učitele v mateřské škole. Poslání vzdělávání je objasňováno v globálním kontextu, z pohledu a strategií globální výchovy, která ve svých filozofických a obecně pedagogických východiscích integruje řadu charakteristik klasických, tradičních i alternativních pedagogických přístupů. Zvláštní pozornost je věnována spolupráci školy a rodiny a hře jako základní činnosti dítěte. S ohledem na výrazný vliv hodnocení a sebehodnocení učitelů je zařazeno pojednání i o této stránce pedagogické práce. Studijní texty jsou určeny především studentům učitelství pro mateřské školy, ale také učitelům v praxi. |
Abstract (in English) |
---|
The publication includes a selection of topics from pre-school education, which is structured from the changes in institutional education of pre-school children via the educational process (i.e. planning, aims, content, and conditions) to the competences of a teacher in kindergarten. The mission of the education is illuminated in the global context, from the point of view and strategies of global education, which in philosophical and generally educational standpoints integrates characteristics of classical, traditional as well as alternative educational principles. Special attention is paid to the cooperation of school and family and play as the basic activity of children. With regards to the significant influence of evaluation and self-evaluation of teachers, it includes also a text on this phenomenon of pedagogical work. Study texts are aimed especially at the students of Teacher Training Colleges and Faculties of Education, kindergartens, as well as at in-service teachers. |
PrintDisplayed: 4/10/2024 01:50