PROKOP, Pavol, Sue Dale TUNNICLIFFE, Milan KUBIATKO, Alžbeta HORNÁČKOVÁ a Muhammet USAK. The role of teacher in students' attitudes to and achievement in palaeontology. Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies. 2011, roč. 3, 1-2, s. 29-45. ISSN 1308-7711.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The role of teacher in students' attitudes to and achievement in palaeontology
Autoři PROKOP, Pavol (703 Slovensko), Sue Dale TUNNICLIFFE (826 Velká Británie), Milan KUBIATKO (703 Slovensko, garant, domácí), Alžbeta HORNÁČKOVÁ (703 Slovensko) a Muhammet USAK (792 Turecko).
Vydání Energy Education Science and Technology Part B-Social and Educational Studies, 2011, 1308-7711.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Turecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00052550
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
UT WoS 000278087800003
Klíčová slova anglicky Palaeontology; Attitudes; Biology; Students; Teachers
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD., učo 108312. Změněno: 8. 3. 2013 13:52.
Anotace
This study investigated the attitudes and achievements 13/14-year-old pupils in palaeontology with respect to school type, gender and pupils perception of palaeontology teacher. Palaeontology provides important evidence to support the theory of evolution thus it is important for science educator to understand the attitudes held by their pupils in this science topic. A factor analysis applied to a 23 Likert - type palaeontology attitude questionnaire extracted five independent factors that represent pupils' school and out of school attitudes, attitudes to future career in palaeontology and perception of teachers involvement in palaeontology. A spider type concept map was designed to examine pupils understanding of prehistoric life in the main geological eras. It was found that grammar school pupils palaeontology and also had better achievement when compared to elementary school pupils.
VytisknoutZobrazeno: 26. 6. 2022 01:39