NAVRÁTILOVÁ, Jitka. Variabilita přístupů ke vzdělávání sociálních pracovníků. Sociální práce / Sociálna práce. Brno: ASVSP, 2011, roč. 1/2011, č. 1, s. 41-50. ISSN 1213-6204.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Variabilita přístupů ke vzdělávání sociálních pracovníků
Název česky Variabilita přístupů ke vzdělávání sociálních pracovníků
Název anglicky Different Approaches to Social Work Education
Autoři NAVRÁTILOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sociální práce / Sociálna práce, Brno, ASVSP, 2011, 1213-6204.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/11:00052576
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky praktické a teoretické vzdělávání přístup založený na důkazech reflexivní a kompetenční přístup ke vzdělávání sociálních pracovníků
Klíčová slova anglicky practical and theoretical social work education evidence-based approach reflective and competency based approach
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D., učo 45609. Změněno: 13. 7. 2011 11:03.
Anotace
Stať se zabývá otázkou vzdělávání sociálních pracovníků. Prostřednictvím aplikovaného výzkumu hledám odpovědi na to, jaké přístupy ke vzdělávání budoucích sociálních pracovníků volí školy sdružené v rámci ASVSP. Zvláštní zřetel přitom věnuji porozumění způsobů integrace praktického vzdělávání do výuky, které využívají školy při přípravě studentů sociální práce. Výzkumně sleduji, zda při vzdělávání školy vycházejí z evidence-based, reflexivního či kompetenčního přístupu ke vzdělávání. Výsledky šetření by měly pomoci zformulovat nové poznatky, které by mohly školám pomoci si uvědomit, jakým způsobem vzdělávají a poukázat na možnost pluralitního využívání vybraných přístupů v rámci přípravy sociálních pracovníků na jejich profesi.
Anotace anglicky
The article deals with the education of social workers. Through applied research I am looking for answers which of approaches to social workers education were adopted by selected ASVSP schools. Special attention is given to understanding of ways of integrating practical education into whole teaching. I try to find whether schools use evidence-based, competency or reflective approach to learning. Survey results should help formulate new knowledge that could help (the schools) to understand how to ecucate and raise awareness about possibilities of application of approaches in the preparation of social workers.
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 03:05