SYSLOVÁ, Zora. Individualizace předškolního vzdělávání. In Inovace ve výuce. 2011.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Individualizace předškolního vzdělávání
Název anglicky The Individualization of the Pre-primary Education
Autoři SYSLOVÁ, Zora.
Vydání Inovace ve výuce, 2011.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky předškolní vzdělávání; individualizace
Klíčová slova anglicky pre-primary education; individualization
Změnil Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 3. 1. 2013 18:59.
Anotace
Příspěvek se zaměřil na trendy a tendence současného předškolního vzdělávání směřující k podpoře dítěte a uspokojování jeho potřeb a zájmů. Pochopení těchto trendů umožňuje předškolnímu pedagogovi měnit přetrvávající postupy vzdělávání platné v předchozí koncepci předškolní výchovy a zaměřit se na takové strategie, které souvisejí s individualizací vzdělávání. Individualizace, jako jeden z hlavních trendů současného vzdělávání, znamená připravovat takové vzdělávací činnosti v mateřské škole, které by byly založeny na přímých zážitcích dítěte, vycházely z jeho zvídavosti, potřeby objevovat, ale také samo něco činit. V závěru příspěvku se autorka pokusila o reflexi současné praxe mateřských škol z pohledu změn, které s sebou přinesl Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.
Anotace anglicky
The contribution concentrates on trends and tendencies of the present pre-primary education headed to the child's support and to satisfied child's demands and interests. The understanding of these trends allows to pre-primary teacher to change remaining procedures effective in the previous concepts of the pre-primary education and to focus to the strategies which relate with the individualization of education. Individualization as one of the main trend of the present education means to prepare such educational activities in the kindergarten which should be inclined on the direct child’s experiences, going out of child’s interest, needed to discover and to something make. In the conclusion of contribution there is author's reflexion of the present practice of kindergartens from point of view of changes bringing by the Frame Educational Program for Pre-primary Education.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 10:10