Detailed Information on Publication Record
2011
Podpora učení dítěte ze strany učitele mateřské školy
SYSLOVÁ, ZoraBasic information
Original name
Podpora učení dítěte ze strany učitele mateřské školy
Name (in English)
Kindergaten teacher's support of the child's learning
Authors
Edition
Naukowej Funkcja poznawcza w edukacji dziecka - teoria i praktyka, 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
strategie předškolního vzdělávání; sociální učení; situační učení; prožitkové učení; individualizace; skupinové činnosti
Keywords in English
strategy of pre-school education; social learning; situation learning; experience learning; individualization; team activities
Změněno: 3/1/2013 19:12, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Autorka ve své prezentaci představila požadavky kurikulárních dokumentů České republiky, především Rámcového vzdělávacího programu, na přístupy v předškolním vzdělávání. Současně přiblížila výsledky výzkumného šetření v mateřských školách, které bylo zaměřeno na identifikaci strategií podporujících učení dítěte.
In English
Author is presenting the demands of the curriculum documents in the Czech Republic first of all Frame Educational Program stressing to the approaches in the pre-primary education. At the same time the results of the research in kindergartens oriented to the identification of child's learning support strategies is being presented.