k 2011

Podpora učení dítěte ze strany učitele mateřské školy

SYSLOVÁ, Zora

Basic information

Original name

Podpora učení dítěte ze strany učitele mateřské školy

Name (in English)

Kindergaten teacher's support of the child's learning

Authors

Edition

Naukowej Funkcja poznawcza w edukacji dziecka - teoria i praktyka, 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

strategie předškolního vzdělávání; sociální učení; situační učení; prožitkové učení; individualizace; skupinové činnosti

Keywords in English

strategy of pre-school education; social learning; situation learning; experience learning; individualization; team activities
Změněno: 3/1/2013 19:12, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Autorka ve své prezentaci představila požadavky kurikulárních dokumentů České republiky, především Rámcového vzdělávacího programu, na přístupy v předškolním vzdělávání. Současně přiblížila výsledky výzkumného šetření v mateřských školách, které bylo zaměřeno na identifikaci strategií podporujících učení dítěte.

In English

Author is presenting the demands of the curriculum documents in the Czech Republic first of all Frame Educational Program stressing to the approaches in the pre-primary education. At the same time the results of the research in kindergartens oriented to the identification of child's learning support strategies is being presented.