SYSLOVÁ, Zora. Podpora učení dítěte ze strany učitele mateřské školy (Kindergaten teacher's support of the child's learning). In Naukowej Funkcja poznawcza w edukacji dziecka - teoria i praktyka. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podpora učení dítěte ze strany učitele mateřské školy
Name (in English) Kindergaten teacher's support of the child's learning
Authors SYSLOVÁ, Zora.
Edition Naukowej Funkcja poznawcza w edukacji dziecka - teoria i praktyka, 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) strategie předškolního vzdělávání; sociální učení; situační učení; prožitkové učení; individualizace; skupinové činnosti
Keywords in English strategy of pre-school education; social learning; situation learning; experience learning; individualization; team activities
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 3/1/2013 19:12.
Abstract
Autorka ve své prezentaci představila požadavky kurikulárních dokumentů České republiky, především Rámcového vzdělávacího programu, na přístupy v předškolním vzdělávání. Současně přiblížila výsledky výzkumného šetření v mateřských školách, které bylo zaměřeno na identifikaci strategií podporujících učení dítěte.
Abstract (in English)
Author is presenting the demands of the curriculum documents in the Czech Republic first of all Frame Educational Program stressing to the approaches in the pre-primary education. At the same time the results of the research in kindergartens oriented to the identification of child's learning support strategies is being presented.
PrintDisplayed: 10/10/2024 01:29