KOLÁŘOVÁ, Ivana. What Looks and What Appears to us as Healthy, Ill or Pathological. Online. In Řehulka, Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21. Health Education: Initiatives for Educational Areas. 1. vyd. Brno: Masarykova Univerzita, 2011. s. 223-233. ISBN 978-80-210-5524-7. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název What Looks and What Appears to us as Healthy, Ill or Pathological
Název česky Co vypadá a co na nás působí zdravě, nezdravě, chorobně
Autoři KOLÁŘOVÁ, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání 1. vyd. Brno, SCHOOL AND HEALTH 21. Health Education: Initiatives for Educational Areas, od s. 223-233, 11 s. 2011.
Nakladatel Masarykova Univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/11:00052609
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5524-7
Klíčová slova anglicky health; illness; physical health; appearance; character; behaviour; subjective view on health; healthily; unhealthily; sickly; pathologically
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Ivana Kolářová, CSc., učo 44114. Změněno: 21. 5. 2020 17:26.
Anotace
Language is the primary means of interpersonal communication, and thus an essential means of communication in teaching and learning. Teaching utilises not just a communicative and specialised communicative function of language, affecting the language as a tool of passing on information and interpretation, but also an aesthetic function, especially appropriate in texts, whose aim is to infl uence emotions and develop emotional images in the reader. A teacher also chooses such language means in teaching that may evoke emotional experiences in the pupils and create different ideas associated with them. The language means affecting the emotional perception also include some words derived from the School And Health keywords: healthily, unhealthily, pathologically, sickly. They appear in texts that explain what it means to live a healthy / unhealthy life, what makes someone appear ill or even pathological or in texts, which evaluate a behaviour as healthy, unhealthy, or even pathological.
Anotace česky
Jazyk je základním prostředkem mezilidské komunikace, a tedy i základním prostředkem komunikace ve vyučování a vzdělávání. Ve výuce je využívána nejen prostě sdělná a odborně sdělná funkce jazyka, postihující jazyk jako nástroj předávání informací a výkladu, ale též funkce estetická, vlastní především textům, jejichž cílem je působit na emoce a vytvářet v čtenáři emocionální představy. Také učitel při výuce volí takové jazykové prostředky, které mohou u žáků vyvolávat emocionální prožitky a vytvářet různé představy s nimi spojené. K jazykovým prostředkům působícím na emocionální vnímání patří i některá slova odvozená od slov klíčových pro téma Škola a zdraví: zdravě, nezdravě, chorobně, nemocně. Objevují se v textech, které vysvětlují, co znamená žít zdravě / nezdravě, co způsobuje, že někdo vypadá nemocně, popř. až chorobně, popř. v textech, které hodnotí jednání jako zdravé, nezdravé, nebo až chorobné. Ve spojení s řadou dalších výrazů mají taková vyjádření schopnost působit na emocionální stránku, např. podávají-li obraz člověka působícího nemocně, chorobně (chorobně bledý, chorobně hubený, nezdravě bílý, nezdravě žlutý) nebo zdůrazňují-li špatnou, nevhodnou (nezdravou, chorobnou) stránku jednání.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 18:00