SUDICKÝ, Petr. Virtuální vzdělávací prostředí 2.0 [poster] (Virtual Learning Environment 2.0). In SCO 2011. 7. ročník konference o elektronické podpoře výuky. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Virtuální vzdělávací prostředí 2.0 [poster]
Name (in English) Virtual Learning Environment 2.0
Authors SUDICKÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition SCO 2011. 7. ročník konference o elektronické podpoře výuky, 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/11:00052623
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) e-learning; LMS; e-portfolio; PLE; Google; Moodle; Mahara; MediaWiki
Keywords in English e-learning; LMS; e-portfolio; PLE; Google; Moodle; Mahara; MediaWiki
Tags e-learning, Google, Mahara, Moodle, rivok
Changed by Changed by: Mgr. Petr Sudický, učo 105945. Changed: 31/1/2019 12:14.
Abstract
V současné době se na poli e-learningových nástrojů a viruálních vzdělávacích prostředí objevuje celá řada programových řešení, ze kterých učitelé či administrátoři vybírají nabídku vhodnou pro danou instituci. Celý obraz se však komplikuje tím, že každý nástroj umožňuje jiné zaměření výuky, nebo upřednostňuje jinou učební strategii. Proto je nutné programové prostředky pečlivě vybírat na základě potřeb dané vzdělávací situace. Poster představí hlavní typy virtuálních prostředí v souvislosti s moderními teoriemi vzdělávání a jejich možné vzájemné propojení do funkčního celku, který poskytuje studentům prostor pro efektivní učení. Praktickým příkladem bude projekt, který je v současné době implementován v rámci FF MU.
Abstract (in English)
Currently, e-learning administrators as well as teachers are offered a great variety of e-learning tools and virtual learning environments to choose from when setting up online platforms for their education purposes. The whole picture is, however, rendered less clear owing to the fact that each of the tools and systems may be best applied in different teaching situations and with different learning aims. Therefore, it is crucial to individually select such a technological solution that fits each of the situation. The poster will present some of the main types of VLEs in connection with current theories of learning and sketch up a possible way of interconnecting more VLEs into a functional learning environment offering a diverse and effective learning experience. As a practical example, the poster will show a scheme of a project currently implemented at the Faculty of Arts, Masaryk University.
PrintDisplayed: 27/5/2024 17:51