Detailed Information on Publication Record
2011
Virtuální vzdělávací prostředí 2.0 [poster]
SUDICKÝ, PetrBasic information
Original name
Virtuální vzdělávací prostředí 2.0 [poster]
Name (in English)
Virtual Learning Environment 2.0
Authors
SUDICKÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
SCO 2011. 7. ročník konference o elektronické podpoře výuky, 2011
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/11:00052623
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
e-learning; LMS; e-portfolio; PLE; Google; Moodle; Mahara; MediaWiki
Keywords in English
e-learning; LMS; e-portfolio; PLE; Google; Moodle; Mahara; MediaWiki
Tags
Změněno: 31/1/2019 12:14, Mgr. Petr Sudický
V originále
V současné době se na poli e-learningových nástrojů a viruálních vzdělávacích prostředí objevuje celá řada programových řešení, ze kterých učitelé či administrátoři vybírají nabídku vhodnou pro danou instituci. Celý obraz se však komplikuje tím, že každý nástroj umožňuje jiné zaměření výuky, nebo upřednostňuje jinou učební strategii. Proto je nutné programové prostředky pečlivě vybírat na základě potřeb dané vzdělávací situace. Poster představí hlavní typy virtuálních prostředí v souvislosti s moderními teoriemi vzdělávání a jejich možné vzájemné propojení do funkčního celku, který poskytuje studentům prostor pro efektivní učení. Praktickým příkladem bude projekt, který je v současné době implementován v rámci FF MU.
In English
Currently, e-learning administrators as well as teachers are offered a great variety of e-learning tools and virtual learning environments to choose from when setting up online platforms for their education purposes. The whole picture is, however, rendered less clear owing to the fact that each of the tools and systems may be best applied in different teaching situations and with different learning aims. Therefore, it is crucial to individually select such a technological solution that fits each of the situation. The poster will present some of the main types of VLEs in connection with current theories of learning and sketch up a possible way of interconnecting more VLEs into a functional learning environment offering a diverse and effective learning experience. As a practical example, the poster will show a scheme of a project currently implemented at the Faculty of Arts, Masaryk University.