k 2011

Virtuální vzdělávací prostředí 2.0 [poster]

SUDICKÝ, Petr

Basic information

Original name

Virtuální vzdělávací prostředí 2.0 [poster]

Name (in English)

Virtual Learning Environment 2.0

Authors

SUDICKÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

SCO 2011. 7. ročník konference o elektronické podpoře výuky, 2011

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/11:00052623

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

e-learning; LMS; e-portfolio; PLE; Google; Moodle; Mahara; MediaWiki

Keywords in English

e-learning; LMS; e-portfolio; PLE; Google; Moodle; Mahara; MediaWiki
Změněno: 31/1/2019 12:14, Mgr. Petr Sudický

Abstract

V originále

V současné době se na poli e-learningových nástrojů a viruálních vzdělávacích prostředí objevuje celá řada programových řešení, ze kterých učitelé či administrátoři vybírají nabídku vhodnou pro danou instituci. Celý obraz se však komplikuje tím, že každý nástroj umožňuje jiné zaměření výuky, nebo upřednostňuje jinou učební strategii. Proto je nutné programové prostředky pečlivě vybírat na základě potřeb dané vzdělávací situace. Poster představí hlavní typy virtuálních prostředí v souvislosti s moderními teoriemi vzdělávání a jejich možné vzájemné propojení do funkčního celku, který poskytuje studentům prostor pro efektivní učení. Praktickým příkladem bude projekt, který je v současné době implementován v rámci FF MU.

In English

Currently, e-learning administrators as well as teachers are offered a great variety of e-learning tools and virtual learning environments to choose from when setting up online platforms for their education purposes. The whole picture is, however, rendered less clear owing to the fact that each of the tools and systems may be best applied in different teaching situations and with different learning aims. Therefore, it is crucial to individually select such a technological solution that fits each of the situation. The poster will present some of the main types of VLEs in connection with current theories of learning and sketch up a possible way of interconnecting more VLEs into a functional learning environment offering a diverse and effective learning experience. As a practical example, the poster will show a scheme of a project currently implemented at the Faculty of Arts, Masaryk University.