k 2011

ICT as a Component of Educational Environment in the Tertiary Education: Students’ Approach

ZUKALOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

ICT as a Component of Educational Environment in the Tertiary Education: Students’ Approach

Autoři

ZUKALOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Emerging Researchers’ Conference ECER 2011 “Urban Education” 2011

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/11:00049865

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

tertiary education; information society; social exclusion; information and communications technologies

Štítky

rivok
Změněno: 28. 3. 2012 10:57, Mgr. Petra Georgala

Anotace

ORIG CZ

V originále

The article presents the first results of research, which examine the student perspective on the use of ICT in connection with the course of their studies. The study focuses primarily on social and pedagogical aspects of ICT. In this context, it was confirmed that ICT can not be seen as something that stands outside the general educational environment, but we need to think about the device in the context of general and specific, that are tied to a particular institution. The research seeks to uncover these connections for the Philosophical Faculty of Masaryk University and to describe the sight of students in tertiary education in total educational environment, which is defined as space which is managing the learning process.

Česky

Článek přináší první výsledky výzkumu, ve kterém zkoumám pohled studentů na využívání ICT v souvislosti s průběhem jejich studia. Studie se soustředí především na sociální a pedagogické aspekty práce s ICT. V tomto kontextu se potvrdilo, že není možné ICT vnímat jako něco, co stojí vně celkové edukační prostředí, ale je potřeba o tomto prostředku uvažovat v souvislostech obecných i specifických, které jsou vázány na konkrétní instituci. Výzkum se snaží rozkrýt tyto souvislosti na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity a popsat pohled studentů terciárního vzdělávání na celkové edukační prostředí.

Návaznosti

GD406/09/H040, projekt VaV
Název: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Grantová agentura ČR, Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
MUNI/21/ZUK/2011, interní kód MU
Název: Digitální propast mezi studenty v terciárním vzdělávání
Investor: Masarykova univerzita, Digitální propast mezi studenty v terciárním vzdělávání
Zobrazeno: 10. 11. 2024 19:08