ZUKALOVÁ, Hana. ICT as a Component of Educational Environment in the Tertiary Education: Students’ Approach. In Emerging Researchers’ Conference ECER 2011 “Urban Education”. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name ICT as a Component of Educational Environment in the Tertiary Education: Students’ Approach
Authors ZUKALOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Emerging Researchers’ Conference ECER 2011 “Urban Education” 2011.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/11:00049865
Organization unit Faculty of Arts
Keywords in English tertiary education; information society; social exclusion; information and communications technologies
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Petra Georgala, učo 32967. Changed: 28/3/2012 10:57.
Abstract
The article presents the first results of research, which examine the student perspective on the use of ICT in connection with the course of their studies. The study focuses primarily on social and pedagogical aspects of ICT. In this context, it was confirmed that ICT can not be seen as something that stands outside the general educational environment, but we need to think about the device in the context of general and specific, that are tied to a particular institution. The research seeks to uncover these connections for the Philosophical Faculty of Masaryk University and to describe the sight of students in tertiary education in total educational environment, which is defined as space which is managing the learning process.
Abstract (in Czech)
Článek přináší první výsledky výzkumu, ve kterém zkoumám pohled studentů na využívání ICT v souvislosti s průběhem jejich studia. Studie se soustředí především na sociální a pedagogické aspekty práce s ICT. V tomto kontextu se potvrdilo, že není možné ICT vnímat jako něco, co stojí vně celkové edukační prostředí, ale je potřeba o tomto prostředku uvažovat v souvislostech obecných i specifických, které jsou vázány na konkrétní instituci. Výzkum se snaží rozkrýt tyto souvislosti na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity a popsat pohled studentů terciárního vzdělávání na celkové edukační prostředí.
Links
GD406/09/H040, research and development projectName: Škola: výzkum vnitřních procesů a vnějších podmínek jejího fungování
Investor: Czech Science Foundation, School: Research of Internal Processes and External Conditions of its Functioning
MUNI/21/ZUK/2011, interní kód MUName: Digitální propast mezi studenty v terciárním vzdělávání
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 30/4/2024 17:39