Detailed Information on Publication Record
2011
Connectivism in Science and Technology Education with Emphasis on International Cooperation
TRNOVÁ, Eva and Josef TRNABasic information
Original name
Connectivism in Science and Technology Education with Emphasis on International Cooperation
Name in Czech
Konektivismus v přírodovědném a technickém vzdělávání se zaměřením na mezinárodní spolupráci
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Athens, Greece, Proceedings of the 7th International Conference on Education. Volume 2. p. 66-72, 7 pp. 2011
Publisher
National and Kapodistrian University of Athens
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Greece
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00052656
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-960-466-080-3
ISSN
Keywords (in Czech)
konektivismus; kooperativní akční výzkum podporovaný ICT; mezinárodní spolupráce; přírodovědné a technické vzdělávání
Keywords in English
connectivism; cooperative action research based on ICT; international cooperation; science and technology education
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 27/2/2017 08:56, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
The study presents design-based research results of the connectivistic influence on science and technology education with the emphasis on an international cooperation among teachers and students from different countries. This study presents a research which is focussed on the following issues and outcomes: identification of connectivistic factors and their influence on science and technology education; creation of connectivistic educational methods; implementation of connectivistic educational methods into teaching/learning and teachers training.
In Czech
Studie prezentuje výsledky design-based výzkumu konektivistického vlivu na přírodovědné a technické vzdělávání se zaměřením na mezinárodní spolupráci mezi učiteli a studenty z různých zemí. Tato studie prezentuje výzkum, který je zaměřen na tyto výzkumné otázky a výstupy: identifikace konektivistických faktorů a jejich vliv na přírodovědné a technické vzdělávání; tvorba konektivistických výukových metod; implementace výukových metod do výuky a učitelské přípravy.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|