SCHWARZ, Daniel, Martin KOMENDA, Stanislav ŠTÍPEK, Vladimír MIHÁL a Ladislav DUŠEK. MEFANET report 04 - Efficient multimedia teaching tools in medical education. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. 152 s. ISBN 978-80-210-5539-1. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název MEFANET report 04 - Efficient multimedia teaching tools in medical education
Autoři SCHWARZ, Daniel, Martin KOMENDA, Stanislav ŠTÍPEK, Vladimír MIHÁL a Ladislav DUŠEK
Vydání 1. vyd. Brno, 152 s. 2011.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Obor 30201 Cardiac and Cardiovascular systems
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Lékařská fakulta
ISBN 978-80-210-5539-1
Klíčová slova anglicky Casuistic training,clinical reasoning, simulations, multimedia, learning, e-learning, on-line assessment, Information systems, educational portals
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Michal Petr, učo 65024. Změněno: 28. 11. 2011 08:25.
Anotace
MEFANET REPORT 04: proceedings have been looking back at the 4th year of the MEFANET conference. This conventional conference focused on e-learning and medical informatics and their application into a medical curriculum. Similarly to previous conferences, the MEFANET 2010 conference provided an opportunity for Czech and Slovak teachers and students to discuss their experiences from various medical fields of interest. All contributions published in the proceedings illustrate the variability of using modern information and communication tools and sophisticated ideas that improve and enrich teaching methods and techniques – for example virtual patient, casuistic trainings, advanced simulation, various web-based educational environments, e-learning courses and assessment tools. The MEFANET report 04 is divided into four thematic sections: Casuistic training and clinical reasoning, Simulations and advanced multimedia learning tools, E-learning and on-line assessment, Information systems and educational portals.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 01:41