PÍŠOVÁ, Michaela. Začínající učitel – zkušený učitel: profesní vývoj učitele (Novice teacher - experienced teacher: teacher professional development). In Seminář Výzkumný záměr PdF UK Praha. 2011.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Začínající učitel – zkušený učitel: profesní vývoj učitele
Name in Czech Začínající učitel – zkušený učitel: profesní vývoj učitele
Name (in English) Novice teacher - experienced teacher: teacher professional development
Authors PÍŠOVÁ, Michaela.
Edition Seminář Výzkumný záměr PdF UK Praha, 2011.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) začínající učitel; zkušený učitel; profesní vývoj učitele
Keywords in English novice teacher; experienced teacher; teacher professional development
Changed by Changed by: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Changed: 4/1/2015 21:43.
Abstract
Přednáška podala přehled studií zaměřených na profesní vývoj učitele. Zvláštní pozornost byla věnována fázím začínajícího učitele a zkušeného učitele či učitele experta.
Abstract (in English)
A survey of studies into professional development of teachers was presented with particular attention to the phases of beginning and experienced or expert teachers.
Links
GAP407/11/0234, research and development projectName: Učitel - expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního rozvoje (na pozadí cizojazyčné výuky)
Investor: Czech Science Foundation
PrintDisplayed: 30/4/2024 21:58