VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ. Intervenční strategie v dramatických etudách. (Dramatic studies for Intervention.). In MAGNANIMITAS,. Sapere Aude2011. 1st ed. Hradec Králové: MAGNANIMITAS,, 2011, p. 343-349. ISBN 978-80-904877-2-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Intervenční strategie v dramatických etudách.
Name in Czech Intervenční strategie v dramatických etudách.
Name (in English) Dramatic studies for Intervention.
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marie PAVLOVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Hradec Králové, Sapere Aude2011, p. 343-349, 7 pp. 2011.
Publisher MAGNANIMITAS,
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/11:00052806
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-904877-2-7
Keywords (in Czech) Ústavní výchova; dramatická výchova; intervenční triangl; socializace; porucha chování.
Keywords in English Residential education; drama education; intervention triangle; socialization; behavior disorder.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 30/3/2012 14:37.
Abstract
U dětí v institucionální výchově je zvýšené riziko vývoje poruch chování především z důvodu patologických popř. omezených příležitostí k učení spojených s multifaktoriální dimenzí etiologie poruch chování. Cílenou intervencí formou dramatické výchovy je možné jim tato znevýhodnění kompenzovat. Článek prezentuje výstup z výzkumu, jehož předmětem byla tvorba a ověřování efektivity metodiky intervenčních strategií s využitím etud dramatické výchovy pro podporu a posilování dětí v ústavní výchově s cílem prevence poruch chování.
Abstract (in English)
There is a higher risk of behavior disorder development in institutionalized children mainly for pathological reasons, or limited learning opportunities connected to multifactorial dimension of behavior disorder etiology. It is possible to compensate for these disadvantages by targeted intervention in form of drama education. The article presents the output of a research, the subject of which was the creation and verification of the efficiency of intervention strategies methodology with the use of drama education studies to support and strengthen the institutionalized children in order to prevent behavior disorder.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 25/4/2024 03:33