POSPÍŠIL, Zdeněk. Příprava studijních materiálů pomocí programového systému R (Preparation of study materials using the R software). In Jiří Neubauer, Eva Hájková. XXIX International Colloquium on the Management of Educational Process, Proceedings, Part 1. Brno: Univerzita obrany, 2011, p. 257-263. ISBN 978-80-7231-780-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příprava studijních materiálů pomocí programového systému R
Name (in English) Preparation of study materials using the R software
Authors POSPÍŠIL, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, XXIX International Colloquium on the Management of Educational Process, Proceedings, Part 1, p. 257-263, 7 pp. 2011.
Publisher Univerzita obrany
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10101 Pure mathematics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14310/11:00052842
Organization unit Faculty of Science
ISBN 978-80-7231-780-6
Keywords (in Czech) R; diferenční rovnice; studijní materiály; animace
Keywords in English R; difference equations; tutorials; animation
Tags AKR, rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. RNDr. Zdeněk Pospíšil, Dr., učo 707. Changed: 12/2/2013 11:05.
Abstract
Příspěvek ukazuje jednu z možností, jak do studijních materiálů ve formátu .pdf vkládat animované obrázky. Potřeba animací v dokumentech se objevuje jako důsledek současného trendu omezování kontaktní výuky i v matematice. Animované studijní materiály tak mohou sloužit například ke sledování konstrukce grafu "krok za krokem". Jako ilustrační příklad je uvedeno grafické řešení nelineární diferenční rovnice.
Abstract (in English)
The contribution presents one of possibilities how study materials in the format .pdf can be supplemented by animated figures. The need to use animations in documents appears as a result of the recent trend to reduce a contact teaching, even in the case of mathematics. Animated study materials can enable students to follow, e.g. a diagram construction in a step by step way. The graphical solution of nonlinear difference equation serves as an illustrating example.
PrintDisplayed: 29/9/2024 21:52