HORKÁ, Hana. Rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů primární školy (identifikace typických zkušenostních schémat studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ) (The Development of Eco-pedagogical Competency of Teachers Primary School). In Oldřich Šimoník (ed.). Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání:kooperace, participace, konsekvence. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta., 2011, p. 56- 64. ISBN 978-80-210-5561-2. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{948741, author = {Horká, Hana}, address = {Brno}, booktitle = {Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání:kooperace, participace, konsekvence.}, edition = {1.}, editor = {Oldřich Šimoník (ed.)}, keywords = {Biophiled orientation of education; eco-pedagogical competency; environmental competency; environmental education; eco-social competence; value competence– life priorities}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5561-2}, pages = {56- 64}, publisher = {Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta.}, title = {Rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů primární školy (identifikace typických zkušenostních schémat studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ)}, year = {2011} }
TY - JOUR ID - 948741 AU - Horká, Hana PY - 2011 TI - Rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů primární školy (identifikace typických zkušenostních schémat studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ) PB - Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta. CY - Brno SN - 9788021055612 KW - Biophiled orientation of education KW - eco-pedagogical competency KW - environmental competency KW - environmental education KW - eco-social competence KW - value competence– life priorities N2 - Proces utváření vztahu žáků k životnímu prostředí závisí na kvalitě učitelovy způsobilosti realizovat environmentální výchovu. Autorka popisuje strukturu ekopedagogické kompetence a zvláštní pozornost věnuje její hodnotové dimenzi v souladu v současnosti s existujícím trendem tzv. biofilní orientace vzdělávání. Jeho význam spočívá v překonávání manipulativního nahlížení na přírodu a primitivně egocentrických názorů a hodnot. Identifikace typických zkušenostních schémat studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a žáků 1. stupně ZŠ, získaná výzkumným šetřením, doplňuje teoretickou reflexi problematiky. ER -
HORKÁ, Hana. Rozvíjení ekopedagogické kompetence učitelů primární školy (identifikace typických zkušenostních schémat studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ) (The Development of Eco-pedagogical Competency of Teachers Primary School). In Oldřich Šimoník (ed.). \textit{Příprava budoucích učitelů na rozvíjení klíčových kompetencí žáků na jednotlivých úrovních vzdělávání:kooperace, participace, konsekvence.}. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta., 2011, p.~56- 64. ISBN~978-80-210-5561-2.
|